Farnosť Oslany

Termín birmovky: 5. september 2021
Pozeráte si:
Domov Domov Biskup Mons. Kuboš reaguje na recenziu knihy J. Ickxa v L'Osservattore romano i samotnú knihu

Biskup Mons. Kuboš reaguje na recenziu knihy J. Ickxa v L'Osservattore romano i samotnú knihu

Začiatkom januára 2021 bola v Ríme publikovaná kniha Pius XII. a židia s podtitulom vatikánsky archivár konečne odhaľuje úlohu pápeža Pacelliho počas Druhej svetovej vojny. Knihu zostavil Johann Ickx, historik a archivár, riaditeľ historického archívu sekcie pre vzťahy so štátmi Štátneho sekretariátu Svätej Stolice. V prvej kapitole vyššie spomínanej knihy autor sa venuje historickej situácii Slovenska v období rokov 1938-1945.

V celej časti venovanej Slovensku sú nepresnosti, ktoré by si vyžadovali vypracovanie rozsiahlej kritickej štúdie. Po prečítaní prvej kapitoly, ktorú autor venuje Slovensku, sme zostali prekvapení z tvrdení, ktoré autor používa vo vzťahu k Božiemu sluhovi biskupovi Jánovi Vojtaššákovi. Tieto tvrdenia sú neobjektívne a nepravdivé. Autor vychádza najmä z vatikánskych archívov. Za normálnych okolností by to bolo veľké plus jeho práce. No tým, že nedodržiava zásady historickej kritiky, pramene, ktoré používa interpretuje tendenčne a jednostranne vždy v neprospech biskupa Vojtaššáka. V prílohe Vám posielam stanovisko ku knihe a k tvrdeniam o Božom sluhovi biskupovi Jánovi Vojtaššákovi, ktoré vo svojej knihe použil Johan Ickx. Toto stanovisko bolo spracované základe materiálov vypracovaných členmi Historickej komisie vrámci procesu blahorečenia, renomovanými historikmi zo Slovenska, ako aj zo zahraničia. Prosím Vás, aby ste o tom informovali svojich veriacich a na webové stránky farností zavesili toto stanovisko.

ad acta:  L'Osservtore romano - La lista do Pio XII

Ponuka

Skratky v menu